str. Filarmonicii, nr.18, Sibiu, Romania Tel / fax: 0269 210307 Email : scoala_speciala1@yahoo.com
Client:Lifelong Learning Programme
Date:iunie 25, 2012

prof. Florentina Schiau

Cursul cu tema “ECOSISTEMUL COPILULUI – METODA ETOLOGICĂ DE DESERVIRE A PUIULUI DE OM” (“CHILD ECOSYSTEM – THE ETHOLOGICAL METHOD TO THE SERVICE OF THE MAN CUB”) s-a desfasurat in Florenta, Italia, in perioada 25-30 iunie 2012 si a fost finantat prin Programul Comunitar de Invatare pe tot Parcursul Vietii, Comenius, organizat de GRUF (GRUPO PER LA RICERCA A LIVELLO UNIVERSITARIO DI FIRENZE).

Cursul a avut ca obiective principale intelegerea principiilor de baza ale dezvoltarii copilului in perioada 0-6 ani din punct de vedere biologic, psihologic si neurofiziologic precum si introducerea in metodele descriptive, practice de studiere a comportamentului copiilor, a propriilor comportamente educationale fata de copii si fata de alti adulti.

ECOSISTEMUL COPILULUI – METODA ETOLOGICĂ DE DESERVIRE A PUIULUI DE OM” (“CHILD ECOSYSTEM – THE ETHOLOGICAL METHOD TO THE SERVICE OF THE MAN CUB”).

Pentru aceasta au fost organizate prezentari ale teoriei atasamentului si a modelelor operationale interne cu experimentare directa a acestora prin jocuri de rol, prezentarea metodei Montessori ca model neurostiintific de cercetare si a metodei etologice de observare a copiilor. A fost prezentata viziunea montessoriana asupra dezvoltarii sinelui. S-au facut observatii in laboratorul experimental BELL asupra modului de folosire a materialelor Montessori si a efectului pe care acestea il au asupra copiilor.

Nu in ultimul rand organizatorii ne-au oferit o excursie in regiunea Toscana si ne-au prezentat cateva elemente reprezentative pentru cultura si istoria italiana. Am vizitat Fiesole, orasul mama al Florentei de astazi, San Giminiano renumit pentru turnurile caselor, Volterra faimos pentru produsele de alabastru si bineinteles Florenta leaganul artei renascentiste.

In urma acestui stagiu am intrat in contact cu o cultura si civilizatie de o mare bogatie data de trecutul ei istoric, oameni cu experienta profesionala vasta, mi-am imbogatit cunostitele legate de educatie, mi-am format o viziune noua despre abordarea pedagogica a copilului, mi-am exersat si imbogatit capacitatea de comunicare si interrelationare cu ceilalti participanti ceea ce ma va ajuta in plan personal si profesional, in relatia cu scoala, colectivul ei, comunitatea locala, in adoptarea unor strategii noi de abordare a copiilor in munca mea de zi cu zi, mi-a crescut interesul si increderea pentru a participa la aceste cursuri organizate la nivel European care imbogatesc atat prin calitatea continutului cat si prin experienta interactiunii cu persoane de culturi diferite.